Stress og irritasjon på arbeidsplassen
Hva kan du gjøre for å mestre ulike situasjoner som skaper stress og irritasjon i arbeidshverdagen?
Er det egentlig så «farlig» å være ærlig – og når blir negativ adferd et lederansvar?
Handler om å regulere følelser
Bjarte Stubhaug og Hanne Suorza snakker i denne episoden om ulike typer adferd som er vanlig på arbeidsplassen. Denne adferden kan i noen tilfeller utgjøre en stressfaktor som skaper irritasjon.
Å mestre andre folk sin adferd kan være utfordrende, og Stubhaug kommer med gode eksempler på hvordan vi kan endre vår egen adferd og kommunikasjon for å bekjempe misnøye og frustrasjon.
– Det handler i stor grad om å regulere følelser, mener Stubhaug.
Hvordan snakke om det?
Kanskje er man ikke selv alltid klar over at man fremstår som en stressfaktor for andre, og hva skal til for å tørre å ta opp tema som kanskje kan støte vedkommende? Når blir dette et lederansvar?
Gode eksempler og teknikker presenteres i episoden, og du vil kunne tilegne deg gode mestrings- og kommunikasjonsverktøy gjennom de eksemplene Stubhaug her setter søkelyset på.
Lytt til podkast-episode «03. Adferd på jobb» med Mestre Arbeid-abonnement!
LAST NED APP UTFORSK NÅ